Selasa, 29 November 2011

Tuisyen Di Rumah

Tadi siang pegi jj kat Ayer Keroh tu, mencari buku-buku untuk kakak.  Since dia dah start cuti sekolah ni,  mama kenelah tuisyenkan dia..Kakak ni pendidikan awal dia semuanya start dari aku sebenarnye.  Seawal umur dia 2 tahun dia dah kenal ABC 123..sebab mase tu aku masih lagi mengusahakan taska.  Masuk umur 5 tahun baru aku masukkan dia kindy.  So cuti-cuti sekolah ni kenelah jugak ajar dia untuk sharpen her mind..  Kalau ikutkan dia celik-celik mata bukak CD cite Barbie, Smurf, Rio ,Toyol pastu repeat balik selagi cd tu tak calo-balo selagi tu la direpeat sampai aku lak naik kembang tekak pastu dah boring dia tukar plak main game kat lappy.  Budak ni kemain lagi dah pandai google search, type je game ape yang dia nak main...dah bosan main game kang tengok you tube plak..bila aku bising kate lappy panas kang meletop dia shutdown le tapi ganti plak dgn hp aku main game jugakk...gile otak game betul anak aku ni...  Bila tengok rutin dia yang macam tak berapa nak sihat je ni kan tu yang aku start enjin kete pastu laju-laju gi jj carik buku...siap ye kakak...sok pagi-pagi mama kejut kita bukak pusat tuisyen kat uma lak...
Awasla orang taman-taman aku sekelian...Cikgu Singa dah start mengajar esok..tahanla telinga korang ye!

*p/s-aku seorang cikgu yang gila babeng punya garang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan