Jumaat, 10 Disember 2010

Lemah Semangat akak dek noonn.....(bukan kak enon jiran mak mertua saya ye)

situasi 1

ngemop......ngemop....ngemop
bunyi org tgh mop lantai uma.....akula tu...macam biase tugasan harian..
aku pnye tapak kaki ni allergi dgn benda2 yg lekit...jd tugasan mengemop tu perkara biasela bagi aku....tapi ntah nape skill mop aku arini ade lain macam skit da....
berbekalkan sebatang mop dan sebaldi air bercampur serai wangi afiy hanif...hahaha...aku pn ngemop la..
kadang aku buat stail mari menari..kadang stail shaolin soccer.....hiburkan hati sendiri la konon...bukan ade orang lain nmpak pun....anak2 pn still tido lagik..
sampai kat area dapur aku terpandang benda seakan2 tali mop kat wet kitchen aku tu....
sekali pandang aku buat donno jek...
dua kali pandang...
opocot mak abah kau!!!!
anak ulau tengah melingkau atas lantai ....adela sebesar jari kelingking aku ni kot....
aku pon.....alamak....takutnye..
nak buat ape ni...kang dia masuk kat bhgian dry kitchen lagik bahaya ni...
cewah...aku pn dengan gaya mamat crocodile hunter tu memberanikan diri yg agak pengecut gak sikit2 ni...
tapi sebab dh xde sape2 nk mintak tolong kan....maka aku terpakse la bertarung dengan anak ulau tu demi keselamatan warga uma no 29 ni kan....
dengan mop yg masih terpegang di tangan...aku tekup kepala anak ulau tu kuat2.....hahaha
konon terer la aku tu..
geli geleman pn ade...tapi ank ulau tu boleh lak meloloskan diri ikut celah2 tali mop tu..
boleh lak aku terpikir nk capai botol ridsect V kaler purple yg ade dekat2 situ gak...
haa.....PPPSSSSSSSSSS................
dekat sebotol aku sembur kat anak ulau tu...kira mcm ala2 fru sembur gas pemedih mate la kononnye....
tapi mcm x bape berfungsi jek....ank ulau tu menyelinap kelua ikut celah bawah pintu demi menyelamatkan dirinya yg agk pening2 lalat gakla agaknye...mau xnye.....sebotol ridsect...hahaha...padan muke ko...sape suh masuk uma aku....
bila ulau tu dh kelua aku pn carila kayu yg agk panjang....
mase aku carik kayu tu ulau tu pn dh ilang nyorok kt celah batu belakang uma jiran aku...
takleh jadik ni...sebelum ade mangsa lain ataupun sebelum ulau tu membesar jadik anakonda kang baik aku carik gak sampai dapat....
akhirnya....
kelua gk dia setelah aku tonyoh kt celah2 batu tu...aku pun ape lagi.....prang prong....tang tung...kelepang kelepong....amik ko...hancur ulau tu aku kejekan....haha...dasat gak aku...berani dalam takut....kojol sudah ulau tu....mayatnye aku x semadikan pun sebab soon after aku bunuh ulau tu aku call encik husband untuk roger berita terkini...ayat beliau....
mama jangan buang ulau tu...abg nak tengok...
jadi aku biarkan jela....sekian cerita aku untuk hari ini..
dasat tak aku...dasat kan.....
ngehngehngeh.......
inilah rupenye menatang yg menceroboh masuk uma aku...bahaya ni...mcm spesis tedung jek..aku rasela..

3 ulasan:

  1. lepas ni jangan kata nyamuk, semut pun takot nak masuk umah kau kak!

    BalasPadam
  2. belog ni best. ada banyak resepi. kek2 dia pun mengancam. TERANCAM denn hehee

    http://tiffinbiru.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. geli akak bile teringat..nk masuk kt wet kitchen tu pn ade seriau sikit2..haha...dh stat cuti sem ni meh dtg uma..leh try buat cupcakes ke..brownies ke...lempeng telo ke..ahaks..

    BalasPadam